Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal

Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal

KEMO M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal.

A KEMO M176 készülék ultrahang, és 6 db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék teljesen vízálló és működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzítású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodó nyestre, amennyiben az érintkezik a lappal és a motor vagy karosszéria fém alkatrészekkel együtt. A lapokat a kíválasztott helyekre pl.: kábelkötegre, alváz nyúlványokra, burkolatokra fúrésmentesen gyorkötözővel (nem tartozéka) tudja rögzíteni. Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről.

A készüléket javasolt autószervízben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni.

A motortérben történő más irányú karbantartás ideje alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani. (vagy biztosítékát kivenni)

Akkumulátor védelem: A készülék automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5V alá csokkenne.

(nem meríti le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében sem)

 

Beszerelés:

A készülék beszerelése előtt vegye ki a készülék biztosítékját a foglalatából.

Az alapkészülék a gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel nagyon (ne szereljük
be a kipufogókönyök, hűtőventillátor vagy más különösen forró alkatrész közvetlen közelébe) ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A pozitív piros kábelt a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés pontra kötjük, a fekete testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés pontra.

A készülék „Klemme 15“ jelölésű vezetékét a fedélzeti hálózat 15. pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a „Klemme 15“ kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15 -ös csatlakozást, akkor keressen a gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív pólusra,  míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15. pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó esetében aktiválódik (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a gépjármű motorterébe felmerészkedne).


Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az egység „Klemme 15“ jelölésű kábelét,
a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültség kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lapok a nyest útjában és a rágás által veszélyeztetett helyekre legyenek felszerelve. A nagyfeszültség kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a kipufogókönyök) mellett mert a kábel szigetelése megolvadhat.
A műanyag tartókra szerelt nagyfeszültségű lemezeket a rajznak megfelelően a
nagyfeszültség kábel tetszőleges helyén rögzíthetjük (eltolhatók). A nagyfeszültség kábelt arról lehet felismerni, hogy a készüléken lévő messze a leghosszabb kábel (kb. 4 méter). Az érintkező lemezeket a műanyag papucs 4 furatán át lehet rögzíteni a motortérben (csavarokkal vagy kábelkötözőkkel). A nagyfeszültség szimbólumával
ellátott nagyfeszültség lemezeket a rajznak megfelelően fel kell csavarozni a
rózsaszín műanyag tartókra, a 2 rögzítőcsavar becsavarásakor összeköttetésbe kerülnek a nagyfeszültségű kábellel (lásd a rajzot). Az utolsó érintkezőlemezt úgy kell felszerelni, hogy a kábel vége ne látsszon ki oldalt a műanyag papucsból! (rövidzár veszélye).


Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell felszerelni, hogy a
csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra legyenek az autó más,
feszültség alatt lévő érintkezőitől.
Ezen kívül az érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se
érjenek hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezetőm anyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét.
Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A gépkocsi teste és az
érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt okoz.
Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt  „Achtung! Hochspannung!“ (Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre a nagyfeszültség lemezek
közelében.


Üzembe helyezés:

Rakja vissza a helyére a szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot.
Ha mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van, megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzembeállításkor akár 5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED.


Veszélyek karbantartás közben:


A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig nagyfeszültség lehet jelen az
érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni, akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé teszi a lemezeket.


A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély áram folyik rajta). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett "beteg", akkor a megijedés már veszélyt jelenthet.


Műszaki adatok:


üzemi feszültség:  12 - 15 V (gépkocsi akkumulátor)

átlagos áramfelvétel: < 5 mA

automatikus lekapcsolás: 11,5 V alá süllyed (± 5%)

kimeneti feszültség: kb. 200 - 300 V

ultrahang frekvencia: kb. 22 kHz ± 10%

hangnyomás: max. kb.. 100 dB ± 20%

ultrahang lesugárzási szöge: kb. 160°

hangszóró: testhangadó, amely a ház felső részét rezgésbe hozza (vízálló) 

működésjelzés: villogó LED (kb. 5 - 12másodpercenkénti periodus)

nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter

biztosíték lengő foglalatban: F500 mA

nagyfeszültségű érintkező lapok 6 darab, (eltolható kb. 62mm x 42 mm)

méretek: alapkészülék: kb. 40mm x 50mm x 70mm (h x sz x mé)

 

Gyártó: Kemo-Electronic GmbH

 

Video:

 

30 990 Ft
Egységár: 30 990 Ft/db
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Kérdés a termékről
Részletek
Adatok
Részletek

KEMO M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal.

A KEMO M176 készülék ultrahang, és 6 db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék teljesen vízálló és működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzítású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodó nyestre, amennyiben az érintkezik a lappal és a motor vagy karosszéria fém alkatrészekkel együtt. A lapokat a kíválasztott helyekre pl.: kábelkötegre, alváz nyúlványokra, burkolatokra fúrésmentesen gyorkötözővel (nem tartozéka) tudja rögzíteni. Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről.

A készüléket javasolt autószervízben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni.

A motortérben történő más irányú karbantartás ideje alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani. (vagy biztosítékát kivenni)

Akkumulátor védelem: A készülék automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5V alá csokkenne.

(nem meríti le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében sem)

 

Beszerelés:

A készülék beszerelése előtt vegye ki a készülék biztosítékját a foglalatából.

Az alapkészülék a gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel nagyon (ne szereljük
be a kipufogókönyök, hűtőventillátor vagy más különösen forró alkatrész közvetlen közelébe) ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A pozitív piros kábelt a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés pontra kötjük, a fekete testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés pontra.

A készülék „Klemme 15“ jelölésű vezetékét a fedélzeti hálózat 15. pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a „Klemme 15“ kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15 -ös csatlakozást, akkor keressen a gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív pólusra,  míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15. pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó esetében aktiválódik (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a gépjármű motorterébe felmerészkedne).


Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az egység „Klemme 15“ jelölésű kábelét,
a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültség kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lapok a nyest útjában és a rágás által veszélyeztetett helyekre legyenek felszerelve. A nagyfeszültség kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a kipufogókönyök) mellett mert a kábel szigetelése megolvadhat.
A műanyag tartókra szerelt nagyfeszültségű lemezeket a rajznak megfelelően a
nagyfeszültség kábel tetszőleges helyén rögzíthetjük (eltolhatók). A nagyfeszültség kábelt arról lehet felismerni, hogy a készüléken lévő messze a leghosszabb kábel (kb. 4 méter). Az érintkező lemezeket a műanyag papucs 4 furatán át lehet rögzíteni a motortérben (csavarokkal vagy kábelkötözőkkel). A nagyfeszültség szimbólumával
ellátott nagyfeszültség lemezeket a rajznak megfelelően fel kell csavarozni a
rózsaszín műanyag tartókra, a 2 rögzítőcsavar becsavarásakor összeköttetésbe kerülnek a nagyfeszültségű kábellel (lásd a rajzot). Az utolsó érintkezőlemezt úgy kell felszerelni, hogy a kábel vége ne látsszon ki oldalt a műanyag papucsból! (rövidzár veszélye).


Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell felszerelni, hogy a
csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra legyenek az autó más,
feszültség alatt lévő érintkezőitől.
Ezen kívül az érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se
érjenek hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezetőm anyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét.
Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A gépkocsi teste és az
érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt okoz.
Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt  „Achtung! Hochspannung!“ (Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre a nagyfeszültség lemezek
közelében.


Üzembe helyezés:

Rakja vissza a helyére a szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot.
Ha mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van, megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzembeállításkor akár 5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED.


Veszélyek karbantartás közben:


A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig nagyfeszültség lehet jelen az
érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni, akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé teszi a lemezeket.


A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély áram folyik rajta). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett "beteg", akkor a megijedés már veszélyt jelenthet.


Műszaki adatok:


üzemi feszültség:  12 - 15 V (gépkocsi akkumulátor)

átlagos áramfelvétel: < 5 mA

automatikus lekapcsolás: 11,5 V alá süllyed (± 5%)

kimeneti feszültség: kb. 200 - 300 V

ultrahang frekvencia: kb. 22 kHz ± 10%

hangnyomás: max. kb.. 100 dB ± 20%

ultrahang lesugárzási szöge: kb. 160°

hangszóró: testhangadó, amely a ház felső részét rezgésbe hozza (vízálló) 

működésjelzés: villogó LED (kb. 5 - 12másodpercenkénti periodus)

nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter

biztosíték lengő foglalatban: F500 mA

nagyfeszültségű érintkező lapok 6 darab, (eltolható kb. 62mm x 42 mm)

méretek: alapkészülék: kb. 40mm x 50mm x 70mm (h x sz x mé)

 

Gyártó: Kemo-Electronic GmbH

 

Video:

 

Adatok
kandh