Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe

Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe
Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe
Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe
Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe

Kemo M186 ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe

KEMO M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal. A készülékkel ultrahang, és 6db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzítású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodóra, amennyiben az érintkezik vele. A lapokat a kívát területre (pl: kábelkötegre) Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről.

A készüléket javasolt autószervízben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni.

A motortérben történő másirányú karbantartás ideje alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani!

A készülék automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5 V (nem meríti le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében).

Video:

22 390 Ft
Egységár: 22 390 Ft/db
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Kérdés a termékről
Részletek
Adatok
Részletek

Kemo M186 ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe

KEMO M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal. A készülékkel ultrahang, és 6db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzítású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodóra, amennyiben az érintkezik vele. A lapokat a kívát területre (pl: kábelkötegre) Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről.

A készüléket javasolt autószervízben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni.

A motortérben történő másirányú karbantartás ideje alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani!

A készülék automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5 V (nem meríti le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében).



Beszerelés:

A készülék beszerelése előtt vegye ki a készülék biztosítékját a foglalatából. Az alapkészülék a
gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel nagyon (ne szereljük
be a kipufogókönyök vagy más különösen forró alkatrész közelébe), és ahonnan az
ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A pozitív kábel a beépített
biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés pontra kötjük, testkábelt
a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölésű pontra kötjük. A készülék „Klemme 15“ jelölésű vezetékét a fedélzeti hálózat 15. pontjára kell kötni.
Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az autórádió euro-csatlakozóján érhető el.
Ha helyesen van csatlakoztatva a „Klemme 15“ kábel, akkor a nyestriasztó csak abban
az esetben van bekapcsolva, ha nem jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15.
kapcsot, akkor keressen a gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló
gépkocsinál a negatív pólusra míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik.
A kábelnek a 15. pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló
autó mellett kapcsolódik be (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest
a gépjármű motorterébe felmerészkedne).
Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az egység „Klemme 15“ jelölésű kábelét,
a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültségű kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lemezeket a
nyestharapás által veszélyeztetett helyekre lehessen felszerelni. A nagyfeszültségű
kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a kipufogókönyök)
mellett (a kábel szigetelése megolvadhat).
A nagyfeszültségűű lemezeket a rajznak megfelelően tetszőleges helyén rögzíthetük csavarral, vagy műanyag kábelkötözővel.
Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell felszerelni, hogy a
csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra legyenek az autó más,
feszültség alatt lévő érintkezőitől.
Ezen kívül az érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se
érjenek hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezetőműanyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét.
Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A gépkocsi testje és az
érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt okoz.
Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt „Achtung! Hochspannung!“ (Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre a nagyfeszültségű lemezek
közelében.


Üzembe helyezés:


Rakja vissza a helyére a szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot.
Ha mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van, megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzembeálltáskor akár 5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED.


Veszélyek karbantartás közben:


A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig nagyfeszültség lehet jelen az
érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített töltő kondenzátornak időre van szüksége a
kisüléshez. A karbantartással ki kell várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha
nem akar várni, akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a
nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon létre
rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé teszi a
lemezeket.
A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély áram folyik). De ha
valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett "beteg", akkor a megijedés már
veszélyt jelenthet.


Műszaki adatok:


Üzemi feszültség: 12 - 15 V= (gépkocsi akkumulátor) | átlagos áramfelvétel : < 5 mA |
automatikus lekapcsolás: ha az üzemi feszültség 11,5 V (± 5%) alá süllyed |
kimen(feszültség: kb. 200 - 300 V= |az ultrahang frekvenciája kb. 22 kHz ± 10% |
hangnyomáaszint: max. kb.. 100 dB ± 20% | az ultrahang lesugárzási szöge: kb. 160
fok | hangszóró: testhangadó, amely a ház fels( részét rezgésbe hozza (vízálló) |
h(mérséklettartomány: – 40 foktól + 80 fokig | mködésjelzés: villogó (kb. 5 - 12
másodpercenként) | nagyfeszültség kábel hossza: kb. 4 méter (± 10%) | biztosíték
foglalatban: F500 mA | nagyfeszültség érintkez(lemezek: 6 darab, eltolható; kb. 62 x
42 mm | Méretek: alapkészülék: kb. 40 x 50 x 70 mm (h x sz x mé), kábelbevezet( +
rögzítő lábak nélkül Kábel a 15. kapocshoz: ha ez a kábel össze van kötve a pozitív
pólussal, a nyestriasztó kikapcsolódik. Ha ez a kábel össze van kötve a negatív
pólussal, a nyestriasztó bekapcsolódik.



Gyártó: Kemo-Electronic GmbH

Adatok
kandh